Wachten in Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Jaap en Tijn Meijer - WaarBenJij.nu Wachten in Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Jaap en Tijn Meijer - WaarBenJij.nu

Wachten in Delhi

Door: JaapenTijn

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Tijn

23 Februari 2012 | India, Delhi

We zijn weer in Delhi en wachten op de volgende reis naar een bouwplaats.

Eerst hebben we een paar dagen rust genomen. We hebben onszelf getrakteerd op een overheerlijke cappuccino net voorbij de ommuring en bewaking van het gebouwencomplex van onze wijk in Noida. Een kleine coffeeshop waar we een beetje konden bijtrekken. Genietend van de o zo gevaarlijk lekkere "indulgence", met uitzicht op het onveilige werken aan een nieuw te bouwen flatgebouw, een lastransformator zonder omkasting waar de draden aan alle kanten uitstaken en een nest zwerfhondjes al zoekend naar afvalresten die zelfs niet meer door zwervers te eten zijn.
-Een onaangekondigd bezoekje van de broer van de eigenaresse van ons appartement zijn we op die manier misgelopen.-

Uiteindelijk bleken de reizen naar de bouwplaatsen van de waterkrachtcentrales niet door te gaan vanwege het winterse weer (Uri in Kashmir en Chamba in Himachal Pradesh) en politieke omstandigheden (Subansiri in Assam) ondanks dat de security clearance voor ons voor Uri was afgegeven. Helaas hebben we dit niet meer mee kunnen maken. Bovendien was onze registratie bij immigratie nog niet afgerond. Dit had heel wat voeten in de aarde, zelfs nog geprobeerd of het bedrijf kon bemiddelen zodat we niet meer naar Chennai hoefden te gaan. Helaas was dat niet het geval en ook de nederlandse ambassade kon ons in dit geval niet helpen dus na veel heen en weer gebel zijn we op 21 februari nog een keer naar Chennai gegaan. Even 2 uur vliegen… Bij immigratie kregen we uiteindelijk het verlossende stempel en papier, we waren geregistreerd in India! En eindelijk konden we India legaal verlaten. Die registratie was zo belangrijk voor ons, omdat we zonder dit stempel niet het land konden verlaten, dus niet terug konden vliegen naar huis. Dat heeft heel wat spanning opgeleverd. Terug in Delhi (2 uur terug vliegen) konden we de koffers gaan pakken. Op 22 februari nog de laatste inkopen gedaan, en 's avonds naar het vliegveld. Hoe spannend ook, maar we hadden geen enkel probleem, niet bij immigratie en niet bij de security. Nog wat gegeten, en wat tax free geshopt en toen het vliegtuig naar Amsterdam in. Wat voelde dat fijn om in het nederlandse vliegtuig te zitten. Weer "gewoon" eten en zachte stoelen en een paar uur rust! We zouden thuiskomen op Esther haar verjaardag!

Jaap en Tijn

Welkom op ons profiel, Jaap en ik zijn sinds 24 december samen in India. Jaap is hier voor zijn werk en Tijn reist gezellig mee. We zijn blij dat we deze kans krijgen om zo wat van het grote land te zien. We zullen proberen om regelmatig een stukje te schrijven en daarbij de foto's te plakken. We vinden het leuk om ook reacties te krijgen. groetjes van ons 2

Actief sinds 09 Jan. 2012