Delhi, Agra en Varca(Goa) - Reisverslag uit New Delhi, India van Jaap en Tijn Meijer - WaarBenJij.nu Delhi, Agra en Varca(Goa) - Reisverslag uit New Delhi, India van Jaap en Tijn Meijer - WaarBenJij.nu

Delhi, Agra en Varca(Goa)

Door: JaapenTijn

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Tijn

09 Januari 2012 | India, New Delhi

Tijdens de eerste dagen dat we in Delhi waren hebben we een aantal leuke toeristische trips gemaakt. Onze chauffeur liet ons de trekpleisters van Delhi zien. We zijn bij de India Gate geweest, hebben het presidentiële paleis en het parlement gezien. De dag daarna naar de Lotustempel en daarna nog even bij het Rode Fort langs. Tussendoor heerlijk ergens gegeten.
Daarna een dag rust en op donderdag zijn we naar Agra vertrokken. Na een reis van ruim drie uur kwamen we in Agra aan. Er was voor een gids gezorgd en toen op naar de Taj Mahal. We hebben een hele uitgebreide rondleiding gehad van onze gids. Een prachtig mausoleum.

-De Taj Mahal (Urdu: , Hindi: , vroeger ook Tâdj-Mahal) is een 17e-eeuws bouwwerk in de Noord-Indiase stad Agra (Uttar Pradesh). De naam stamt uit het Perzisch en betekent "Paleis van de kroon". Het is een mausoleum dat tussen 1631 en 1648 tot stand kwam in opdracht van de Indiase grootmogol Shah Jahan, als grafmonument voor zijn hoofdechtgenote Mumtaz Mahal, die in 1631 in het kraambed overleed. (ze kregen 14 kinderen) Later werd ook zijn eigen lichaam erin bijgezet.
Het gebouw is het hoogtepunt van de mogoel-architectuur, een mengvorm van islamitische en hindoe-architectuur.

En als echte toeristen ook nog naar een "showroom" van marmeren souvenirs, en natuurlijk hebben we ons iets aan laten smeren.
Na een heerlijke, maar drukke dag met heel veel indrukken weer terug naar Noida, weer drie uur in de auto.
De volgende dag voorbereidingen treffen voor ons vertrek naar Goa, vliegtickets kopen en een hotel uitzoeken. Op zaterdagochtend vlak voor vertrek het hotel geboekt, op goed geluk! Het Emerald Forest Hotel in Varca.
's Middags met z'n allen naar het vliegveld, inchecken en op weg naar Goa.
Toen we aankwamen op het vliegveld van Goa werden we al gebeld door het hotelpersoneel, waar we bleven.
Met wat moeite een taxi kunnen bemachtigen die ons naar het hotel bracht. Daar aangekomen vielen we van de ene verbazing in de andere. We verwachtten een simpel hotel, drie sterren, we werden behandeld of we in een vijfsterren hotel waren beland. Het voltallige personeel stond klaar om ons te ontvangen. We werden naar onze kamers gebracht. En na het inchecken en formaliteiten uitvoeren konden we ondanks het toch al late tijdstip nog aanschuiven voor het diner.
Geen moeite was het personeel te veel. We werden overdonderd door de gastvrijheid en klantvriendelijkheid van de mensen. Na een heerlijk diner was het tijd voor oud en nieuw. Geen oliebollen, maar wel (alcoholvrije) champagne. Buiten werd vuurwerk afgestoken, dus wij zoeken naar het feest; niet te vinden. Dan maar terug naar het hotel en daar verder gevierd.
De volgende ochtend natuurlijk te laat opgestaan, maar geen probleem. Er werd voor ons het volledige ontbijt geserveerd.
De hele week bleef het zo, niets was het personeel te veel om het ons naar de zin te maken. Speciale handdoeken om mee te nemen naar het strand, maaltijden op de meest onmogelijke tijden enz. enz.
We zijn bijna iedere dag naar het strand gegaan, dit was op loopafstand, en na zonnebaden en duiken in de golven was het goed dineren in de verschillende strandtentjes.
Op donderdag gingen we naar de "spice-farm", een stuk land waar allerlei kruiden en vruchten worden gekweekt, heel interessant, Niels probeerde nog om in een palm te klimmen.
Na dit bezoek nog een ritje op de rug van een olifant en toen maar weer terug naar het hotel. Onderweg nog suikerrietsap en verse kokosmelk gedronken en toen ook nog een watermeloen gescoord.
In het hotel lekker gezwommen in het zwembad, heerlijk bijgetrokken en heerlijk gedineerd.
Op vrijdag was de dag van vertrek, we konden tot ons vertrek in onze kamers blijven. Hebben ons nog heerlijk laten masseren en toen weer naar Delhi terug helaas. Van de heerlijke warmte naar de kou.
De volgende dag was het tijd om afscheid te nemen van de jongens, maar niet nadat er eerst flink gewinkeld werd. Niels wou een maatpak in Indiase stijl en toen hij hem uiteindelijk had gepast en besteld wilde Micha ook een zelfde maatpak. Uiteindelijk gingen we met een bestelling voor twee maatpakken de deur uit.
Niels moest natuurlijk ook nog een tulband proberen, waarna hij volledig als Hindoestaanse bruidegom werd gekleed.
's Avonds laat was dan het tijdstip gekomen om afscheid van elkaar te nemen. We hadden voor de jongens een royale plaats gereserveerd en ze zijn na een rustige vlucht veilig weer in Velserbroek aangekomen.
Wij bleven achter in Noida.